שלפוחית רגיזה 10.09.2020

יעילות Mirabegron לטיפול בשלפוחית רגיזה בגיל מבוגר

במחקר נבדקו היעילות, הבטיחות והסבילות של Mirabegron על פני 12 שבועות טיפול בגילאי 65 ומעלה עם OAB ודליפת שתן

הטלת שתן. אילוסטרציה

מרבית המטופלים הסובלים מפעילות יתר של שלפוחית השתן (OAB – overactive bladder) הם בגילאי 65 ומעלה. עד היום לא בוצע מחקר פרוספקטיבי שבדק את יעילות הטיפול עם אגוניסט לאדרנו-רצפטור β3, Mirabegron, באופן ספציפי בקבוצת הגיל הזאת.

המחקר הנוכחי הוא מחקר שלב 4 שמטרתו היתה להשוות מינונים שונים של Mirabegron מול אינבו בקרב מטופלים קשישים עם OAB ודליפת שתן כתוצאה מדחיפות. במחקר השתתפו מטופלים המתגוררים בקהילה בגילאי 65 שנים ומעלה עם OAB במשך 3 חודשים ומעלה.

לאחר תקופת הרצה של שבועיים שכללה טיפול אינבו, החוקרים חילקו באופן אקראי מטופלים עם אירוע אחד לפחות של דליפת שתן, שלושה אירועים לפחות של דחיפות במתן שתן, וממוצע של שמונה או יותר הטלות שתן ב-24 שעות ביחס של 1:1 בהסמיה כפולה לשתי קבוצות: טיפול עם Mirabegron במינון 25 מ"ג ביום או אינבו, למשך 12 שבועות. בנוסף, לאחר שבוע 4 או 8, החוקרים יכלו להעלות את המינון ל-50 מ"ג ביום על בסיס שיקול הדעת של המטופלים או החוקרים.

נקודות הסיום המרכזיות במחקר היו שינוי מנקודת ההתחלה עד לסיום הטיפול (EOT – end of treatment) במספר הממוצע של הטלות שתן ב-24 שעות ובאירועי דליפת השתן ב-24 שעות. נקודות הסיום המשניות במחקר היו שינוי מנקודת ההתחלה ל-EOT בנפח הממוצע בהתרוקנות/ הטלת השתן, במספר הממוצע של אירועי הדחיפות ב-24 שעות, ובמספר הממוצע של דליפות שתן כתוצאה מדחיפות ב-24 שעות.

החוקרים השתמשו בבדיקת שונות (ANCOVA – analysis of covariance) לניתוח המספר הממוצע של הטלות השתן ב-24 שעות, הנפח הממוצע של התרוקנות/ הטלת שתן ומספר הפעמים הממוצע של אירועי דחיפות ב-24 שעות. בנוסף, הם השתמשו ב-ANCOVA דירוג מרובד למספרים הממוצעים של אירועי דליפת שתן ב-24 שעות ולאירועי הדחיפות במתן שתן ב-24 שעות.

תוצאות המחקר הראו שיפור מובהק סטטיסטית תחת טיפול עם Mirabegron בהשוואה לאינבו מנקודת ההתחלה עד ל-EOT במספר הממוצע של הטלות שתן ב-24 שעות, המספר הממוצע של אירועי דליפת שתן ב-24 שעות, הנפח הממוצע של התרוקנות/ הטלת שתן, המספר הממוצע של אירועי דחיפות ב-24 שעות והמספר הממוצע של אירועי דליפת שתן בעקבות דחיפות ב-24 שעות. בנוסף, הבטיחות והסבילות של הטיפול נמצאו דומות למה שידוע לגבי הפרופיל הבטיחותי של Mirabegron.

החוקרים הצליחו להראות את היעילות, הבטיחות והסבילות של Mirabegron על פני 12 שבועות טיפול בקרב מטופלים בגילאי 65 שנים ומעלה עם OAB ודליפת שתן.

מקור:

Wagg, A. et al. (2020) European Urology 77,2.

נושאים קשורים:  פעילות יתר של שלפוחית השתן,  דליפת שתן,  דחיפות,  מירבגרון,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו